07/01/2019 - 17:31

Wat zijn handige tips voor het inrichten van een bureauruimte?

  • Waar hou ik rekening mee als ik een bureau ga kopen?
  • Voor welk soort opbergruimte kies ik?
  • Waarom neem ik een prikbord of whiteboard?

Een bureauruimte bij u thuis zowel gezellig als functioneel inrichten blijkt dikwijls een moeilijke oefening. Toch zijn er enkele kleine of grote factoren waarmee u rekening kunt houden om uw bureauruimte een plekje te laten zijn waar u zich thuisvoelt én efficiënt kunt werken. We overlopen even enkele belangrijke punten.

 

Waar hou ik rekening mee als ik een bureau ga kopen?

Bij de aankoop van een bureau houdt u eerst en vooral rekening met de mogelijkheid een comfortabele werkhouding aan te nemen. Tenslotte vertoeft u vele uren aan uw bureau. Het is dan ook belangrijk dat u in een ergonomische en comfortabele houding kan werken om lichamelijke klachten te vermijden. Daarnaast spelen eerder persoonlijke voorkeuren een rol. Sommigen hebben liever een vrij lege tafel, terwijl anderen graag alle opbergruimte dichtbij hebben.

Bij het inrichten van uw bureauruimte moet u erop letten dat u ergonomisch zit. – Brand New Office

Voor welk soort opbergruimte kies ik?

Wat opbergruimte betreft kunt in hoofdorde kiezen tussen twee grote soorten, namelijk gesloten kasten of open boekenkasten. Sowieso is voldoende opbergruimte zeer belangrijk. Zonder opbergruimte wordt de bureautafel binnen de kortste keren chaotisch wat enkel maar contraproductief werkt.

Of u dan voor een gesloten kast of een open boekenkast kiest om uw spullen in op te bergen, hangt van persoon tot persoon af. Het voordeel van een open boekenkast is dat u snel een goed overzicht hebt, op voorwaarde natuurlijk dat u er een bepaalde structuur op nahoudt. Als u uw bureauruimte met gesloten kasten inricht, zit alles beter weg.

In een open kast kunnen mappen gemakkelijk geordend worden. – Brand New Office

 

Waarom neem ik een prikbord of whiteboard?

In onze rubriek accessoires vindt u uiteenlopende artikels terug zoals ladeblokken, brievenbakjes, prikborden en kabelgoten. Hiermee houdt u uw bureau net en overzichtelijk, wat de productiviteit alleen maar ten goede kan komen. We willen toch zeker het nut van uw bureauruimte inrichten met een prikbord of whiteboard even in de verf zetten.

U kunt een briefje aan een prikbord vastmaken en het zo gemakkelijk terugvinden. – Brand New Office

Als u bijvoorbeeld snel een telefoonnummer moet noteren, of een ruw idee wil opschrijven voor u het vergeet, wil u het briefje waarschijnlijk dicht bij u hebben. Met een prikbord is dat geen probleem. Met een simpele duimspijker maakt u het briefje vast aan het prikbord en zit het binnen uw gezichtsveld.

Daarnaast is er ook de mogelijkheid een whiteboard te installeren. De zaken die u daarop noteert, kunt u gemakkelijk weer uitvegen als ze niet meer relevant zijn. Bovendien heeft een whiteboard nog een tweede voordeel. De lichte en neutrale kleur doet uw burearuimte optisch groter lijken.

In welke richting plaats ik mijn bureau het best? Welke andere handige accessoires koop ik het best om mijn bureauruimte in te richten? Lees er meer over op onze blog of vraag advies aan de experts van Brand New Office.

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter